Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Rabu, 1 Disember 2010

kelahiran ahli baru...

salam...bila tgk gambar2 si Nia nie teringat masa kelahirannya dlu..6/9/10..kul 3.30am.aduiii sakitnye perut aku nie..emm g toilet ahh..aik takde pape pun..Tidur balik ahh..tapi selang 5 minit aduiii sakit lagi..cemas nie..dah nak keluar ke budak nie..eh tak kot..Dr kata 13 hb..aduiii emm sakit lagi..hisshhh takleh jadi nie..abg!!!abg!!..hish org tua nie..tak bgn plak..aghhhh...sakit2..awakkkkkk!!!!!....haaa bgn pun...
mawi: nape nie wak????
Aku: perut saya dah sakit nie!!!!
mawi: haaa!!!!dah nak beranak ke????
Aku: tah...ye kot...
mawi: ok2..jap2..tarik nafas...
emmm..memulas2 plak perut aku nie...aduiii..isk..isk..tak tahan sgt sampai menangis (mmg aku kuat nangis pun bila pregnant nie..harap2 baby aku tak)...
dah kul 4 am..mak mentua aku pun  dah bgn utk prepare makan sahur..cepat2 mawi g inform mak dia..ape lagi mak n bapa mentua aku pun cemas ngak ahh..hehehhe..kalu dah tak tahan sgt cepat ahh g spital..
aku nie mmg isteri yang baik..tak sampai hati plak tgk hubby aku..so aku pun biarlah dia makan sahur dlu..tapi yelah anak pertama so tahap cemasnye tu len skit..aku tgk hubby aku makan antara makan n tidak je..(aku????telan ngak ahh milo yang mak mentua aku buat..bagi tenaga katanye..)..hehehe thanks mak..

alamak GL aku kat umah mak...takpe singgah jap umah mak..before tu aku sempat ngak call mak aku minta tolong kuarkan buku dairi aku tu...tapi bila sampai2 je mak aku bagi buku petua bersalin..aduiii mcm nak pecah perut aku n hubby tergelak dalam kete..hehhe..sampai2 kat spital je..PPK tolak aku ke labor room (alamak...mamat nie mampu ke tolak aku..hehhehe)...sampai labor room..aku di interview..blaa..blaa..blaa...salin  baju n terus baring atas katil..ALAMAK!!! cuak nye aku..
tgk kiri ada kakak india nie duk mengerang-ngerang, sebelah kanan ade adik perempuan duk istifar.. aku????mcm blur je...jap lagi ade Dr yang cute tu datang..check, insert drip (makkk aiii mcm nie rase nye kena cucuk jarum)..n last sekali ahhhh..kena ******...sakitnye.rupa2nye dah 6cm...
last sekali Dr check perut..aikk bergerak-gerak plak baby nie.."emm tak sabar2 baby awak nak kuar nie.ok kita tunggu bilik kosong ok..
Dalam masa tu aku sempat ngak merayap2...check hubby aku ade kat luar ke tak???baju baby dia bawak naik ke tak??tapi dia tak muncul2..emm kejpa2 g toilet ahh, sampai akak misi tu bising...hehhee..last2 aku baring ahh kat katil..takde mood pun nak bercakap tapi adik sebelah nie ajak berbual plak..emm layan jelah.
dalam kul 8 lebih cmtu..aku cuba bawak2 tidur..tapi aduiii geram aku ngan budak2 medical nie..memekak je..aku nie dah ahh sakit...dalam kul 9 lebih Dr datang check aku lagi..alamak kena ****** lagi..ciss sakit siollll...last2 air ketuban dah dipecahkan..terus aku ditolak ke bilik bersalin..walaupun penuh tapi still ada satu bilik lagi boleh digunakan..

aku ingat dah boleh bersalin tapi rupanye kena tunggu lagi...kali nie mmg sakitnye lain sebab semakin kerap..hishhh aduiii..nurse boleh tak bagi saya pape..epi ke???tapi malangnye tak bleh sebabnye takut effect kat baby..tapi yang aku bengang tu..dahlah aku nie sakit, boleh je nurse nie cakap kasar ngan aku..lebih kurang camnie ayatnye "hishh awak nie..lambat lagi awak nak beranak nie..cuba ahh bawak bersabar"..peeehhhh aku nie dah sakit aahh bodooo..(tapi dlm hati jelah)....last2 datang ahh staff nurse ngan konco2 nye..ni lagi aku geram..ni dahlah 1st time aku..ko ajar ahh baik2..ni nak garang2..(nie mesti tak tgk folder aku nie)..last2(aik berapa banyak kali last nie)..after 4 times push n tepat jam 10.59am baby pun kluar...emm leganye dah kuar..excitednye pasal aku tak sabar2 nak tahu jantinanye..rupanye gigirl..

ALHAMDULILLAH....
Dalam tgh2 happy dapat baby, aku kena jahit plak..aduii sakit lagi.kali nie sakit yang tak tertahan-tahan..dengan mata yang terpejam mulut duk gigit  kain..aduiii sakitnyeee...YaAllah..sakitnye..isk..isk..menitik ngak ahh  air mata aku..bila misi kata ok dah siap..fuuuuhhh lega..tapi tiba2;.eh2 ada skit lagi nie ahh takleh nie dik kena jahit

ngak..aku????huh???again????....pasrah je lah..

Dekat kul 1 ngak aah baru abis segalanye2..mujur farah n sherna  datang. N thanks a lot kat Farah kena tolong suapkan aku makan (lepas semua selesai..aku mmg lapar gilerr..

hehehe tak posa)..luv u aa farahh...5 minit kemudian aku ditolak ke dalam wad p

ostnatal..

Syahdunye bila hubby azan kan baby...em alhamdulillah..nilah rezki yang Allah kurniakan tuk aku n hubby..semoga Nurfarah Dania binti Asmawi akan jadi insan yang berguna, taat pada agama serta cemerlang akalnye..insyaAllah...

1 ulasan: